Umożliwiające wjazd na posesję bramy dzieli się na dwa rodzaje: przesuwne oraz skrzydłowe. Różnią się one sposobem otwierania, budową, a także rodzajem używanego do nich napędu. W przypadku bramy przesuwnej jest ona poruszana na specjalnym profilu wykonanym z aluminium lub stali. Skrzydło bramy przesuwa się na wózkach samojezdnych. Na jedno skrzydło bramy samonośnej przypadają przynajmniej dwa wózki, które zbudowane są z łożyskowanych rolek.
Jak działają napędy bram?
Prawidłowe działanie napędu wymaga wcześniejszego wyregulowania bramy. Znajdująca się pod bramą przesuwną betonowa płyta fundamentowa powinna mieć przynajmniej metr głębokości – zapobiega to deformacji w wyniku zmian temperatury, co zapewnia stabilną pracę napędu. Do betonowej płyty można także zamontować podstawę siłownika. Na obciążenie napędu oraz płynność pracy wpływ ma jakość rolek jezdnych w bramie przesuwnej. Podczas montowania napędu do starej bramy należy sprawdzić, czy wózki jezdne nie wymagają wymiany na nowe. Wytarte lub zapieczone łożyska mogą spowodować nadmierne przeciążenie siłownika. Wózki jezdne muszą być umieszczone w taki sposób, aby nie powodować przechylania się bramy na jedną stronę. Za równoważenie bramy przesuwnej odpowiada przeciwwaga. Zwykle ma ona długość od 30 do 50 procent szerokości światła przejazdu.
W takiej kwestii jak innowacyjne napędy bram Lublin ma do zaoferowania gotowe zestawy napędowe przeznaczone do bram przesuwnych i skrzydłowych. Na zakup napędu można zdecydować się od razu podczas kupowania bramy, a także w sytuacji, gdy modernizuje się stare ogrodzenie. Firmy w Lublinie są w stanie dobrać odpowiednie elementy napędu bramy, biorąc pod uwagę przewidywaną dobową liczbę cykli, a także właściwości fizyczne skrzydła. Wyższa masa bramy wymaga użycia wydajniejszego napędu. Siłownik powinien posiadać zapas około 30% mocy, aby poradzić sobie także podczas niesprzyjającej pogody. Zimą użyty w bramie smar gęstnieje, co powoduje większy opór podczas jej otwierania. Bramy skrzydłowe wymagają użycia dwóch niezależnych siłowników. W przypadku bram przesuwnych duże znaczenie dla pracy napędu ma także listwa zębata. Może być ona wykonana z metalu lub tworzywa sztucznego.
Sterowanie bramą odbywa się przy pomocy centrali. Posiada ona moduł zasilający i radiowy. Możliwe jest sterowanie napędem przy pomocy pilota radiowego lub aplikacji na telefon komórkowy. Możliwe jest zaprogramowanie bramy w taki sposób, aby automatycznie domykała się po ustalonym czasie. W przypadku wystąpienia awarii bramę można otworzyć specjalnym kluczem lub z wykorzystaniem awaryjnego akumulatora.