Firmowe salony sprzedaży

Spora część producentów decyduje się na stworzenie własnej sieci sklepów firmowych. Jeśli tylko są na to pieniądze, jest to bardzo dobre rozwiązanie. Klienci lubią sklepy firmowe, albowiem wiedzą, że towar w nich sprzedawany pochodzi prosto od ulubionego producenta, artykuły są świeże a ich jakość jest wysoka.

Sklepy firmowe nie muszą być duże, ale w środku muszą być perfekcyjnie urządzone. Wystarczy spojrzeć na sieć sklepów, jaka należy do dużej firmy, która zajmuje się przetwórstwem mięsnym w Polsce. Każdy sklep aż lśni czystością, a podłogi wyłożone są nieśliską terakotą. Nowoczesne lady chłodnicze zawierają mnóstwo przeszkleń. Towar jest w nich pięknie eksponowany. Są osobne lady chłodnicze do sprzedaży wędlin, osobne do drobiu, osobne do garmażu i osobne do wieprzowiny i wołowiny.
Dzięki temu, że każda lada jest od środka podświetlona, każdy produkt jest eksponowany w bardzo apetyczny sposób.
Wyposażenie sklepów obejmuje w tym przypadku także zamrażarki. W nich przechowywane są produkty mrożone, przede wszystkim dania gotowe, które są gotowe do spożycia jedynie po rozmrożeniu i podgrzaniu na patelni albo w kuchence mikrofalowej.
Pomiędzy ladami znajdują się także regały. Na nich eksponowane są dodatkowy produkty, takie jak przyprawy, musztardy i sosy. One wszystkie są tak zwanymi artykułami impulsowymi, które klient może kupić przy okazji, kiedy kupuje inny towar.

Na uwagę zasługuje także wykończenie zewnętrzne sklepów – ładne barwy, czytelne, podświetlane reklamy i tablice informacyjne, na których można znaleźć informacje o promocjach. Plusem jest także doskonałe usytuowanie sklepów. Znajdują się one albo w pobliżu często uczęszczanych ulic i placów, albo przy galeriach handlowych, albo tuż obok dużych osiedli mieszkaniowych. To sprawia, że klientów nigdy nie brakuje w tych sklepach.