Spora część producentów decyduje się na stworzenie własnej sieci sklepów firmowych. Jeśli tylko są na to pieniądze, jest to bardzo dobre rozwiązanie. Klienci lubią sklepy firmowe, albowiem wiedzą, że towar w nich sprzedawany pochodzi prosto od ulubionego producenta, artykuły są świeże a ich jakość jest wysoka.
Sklepy firmowe nie muszą być duże, ale w środku muszą być perfekcyjnie urządzone. Wystarczy spojrzeć na sieć sklepów, jaka należy do dużej firmy, która zajmuje się przetwórstwem mięsnym w Polsce. Każdy sklep aż lśni czystością, a podłogi wyłożone są nieśliską terakotą. Nowoczesne lady chłodnicze zawierają mnóstwo przeszkleń. Towar jest w nich pięknie eksponowany. Są osobne lady chłodnicze do sprzedaży wędlin, osobne do drobiu, osobne do garmażu i osobne do wieprzowiny i wołowiny.
Dzięki temu, że każda lada jest od środka podświetlona, każdy produkt jest eksponowany w bardzo apetyczny sposób.
Wyposażenie sklepów obejmuje w tym przypadku także zamrażarki. W nich przechowywane są produkty mrożone, przede wszystkim dania gotowe, które są gotowe do spożycia jedynie po rozmrożeniu i podgrzaniu na patelni albo w kuchence mikrofalowej.
Pomiędzy ladami znajdują się także regały. Na nich eksponowane są dodatkowy produkty, takie jak przyprawy, musztardy i sosy. One wszystkie są tak zwanymi artykułami impulsowymi, które klient może kupić przy okazji, kiedy kupuje inny towar.
Na uwagę zasługuje także wykończenie zewnętrzne sklepów – ładne barwy, czytelne, podświetlane reklamy i tablice informacyjne, na których można znaleźć informacje o promocjach. Plusem jest także doskonałe usytuowanie sklepów. Znajdują się one albo w pobliżu często uczęszczanych ulic i placów, albo przy galeriach handlowych, albo tuż obok dużych osiedli mieszkaniowych. To sprawia, że klientów nigdy nie brakuje w tych sklepach.